niedziela, 31 stycznia 2016

Niebezpieczny kochanek - Amanda Quick

Od czasu do czasu warto poczytać coś lekkiego i przyjemnego. Zawsze wtedy lubię sięgać po romanse historyczne. Nie wiem czemu, ale jest to jeden z moich ulubionych gatunków. Lubię dworskie intrygi połączone z romansidłem. 

Jednak w tej książce mamy coś innego. "Niebezpieczny kochanek" jest pierwszą książką z cyklu o parze detektywów - amatorów Laviinii Lake i Tobiasie Marchu. 

Akcja powieści dzieje się w XIX wiecznym Londynie. Prywatny detektyw Tobias March na zlecenie lorda Neville'a próbuje odnaleźć dziennik pewnego lokaja. Informacje w nim zawarte dotyczą organizajcji przestępczej zwanej Błękitną Izbą, która w czasie wojen napoleońskich przywłaszczyła sobie liczne drogocenne dobra i skarby. Odkrycie tajemnic zawartych w dzienniku może zniszczyć życie i reputacje wielu wysoko postawionym osobom. 

W czasie poszukiwań Tobias poznaje Lavinię Lake, która z sobie tylko znanych powodów podąża śladem dziennika. Dochodzi do morderstwa człowieka, który był w posiadaniu tego dziennika. Tobias rozpoczyna śledztwo, a Lavinia chce mu w tym pomóc. Na początku oponuje, ale ona jest uparta i wciąż wchodzi mu w drogę. Nie widząc innego wyjścia postanawiają połączyć siły i i wspólnie rozwikłać mroczną zagadkę. 

Lubię autorkę za jej ciekawe prowadzenie fabuły i intrygi. Ma lekkie pióro i jej powieści czyta się bardzo szybko. Dynamiczna akcja, dynamiczne  zwroty akcji  i jeszcze romans z tle. Do tego dochodzą zabawne dialogi. Czego chcieć więcej? Jeszcze  zaskakujące zakończenie. Gdy już myślałam, że intryga będzie rozwiązana okazało się, że się myliłam. I to lubię w tego typu lekkich czytadełkach, bo tak należy traktować tą książkę. Polecam dla relaksu po ciężkim i męczącym dniu. 


Amanda Quick
Niebezpieczny kochanek
Cykl: Lavinia Lake i Tobias March (tom 1)
Wydawnictwo Amercom 2010
Liczba stron: 318
 

Moja ocena 7/10 

Książka bierze udział w wyzwaniach:
Gra w kolory II (biały)
ABC Czytania (wariant 1 - literka N)









1 komentarz:

  1. Przepadam za romansami, których tło stanowi XIX-wieczna Anglia. Z miłą chęcią przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń

Drogi czytelniku, będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz po sobie jakiś ślad. To jest dla mnie ważne wiedzieć, czy podoba Ci się mój blog.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...