środa, 22 czerwca 2016

100 książek, które chcę przeczytać



Chyba każdy z nas ma taką swoją listę książek, które bardzo chciałby przeczytać. Lista z czasem się zmienia, inne pozycje wypadają a inne wchodzą, gdyż rynek oferuje coraz to nowsze pozycje, które są warte przeczytania. Tym sposobem lista się wydłuża w nieskończoność i książki, które kiedyś bardzo chcieliśmy przeczytać teraz schodzą na dalszy plan i czekają na swoją kolej nie wiadomo ile czasu.


Widziałam na kilku blogach taką listę, więc postanowiłam sama też taką stworzyć. Wzorem Marty z blogu Zaczytana dolina postanowiłam serie zaliczyć do jednej pozycji, więc wyszło więcej niż 100 książek. Niektóre są zaczęte, a nie skończone, inne natomiast dopiero zamierzam rozpocząć. Gotowi? To zaczynamy!!

1)Cecelia Ahern- Love, Rosie



2)Cecelia Ahern - PS. Kocham Cię


3)Beverly Barton - Cichy zabójca


4)Nina Bell - Dziedzictwo



5)Krystyna Boglar - Uśmiech czarnej wdowy



6)Sandra Brown - Alibi





7)Sandra Brown - Deadline



8)Melvin Burgess - Ćpun


9)Anthony Capella - Afrodyzjak


10)Maite Carranza - Wojna czarownic (Klan wilczycy, Lodowa pustynia, Przekleństwo Odi)



11)Diane Chamberlain - Milcząca siostra



12)Diane Chamberlain - Tajemnica Noelle




13)Diane Chamberlain - W słusznej sprawie



14)Diane Chamberlain - Zatoka o północy




15)Izabela Chojnacka - Miłość na gruzach Kosova




16)Cassandra Clare - Miasto Niebiańskiego Ognia (Dary Anioła tom 6)



17)Cassandra Clare - Diabelskie maszyny ( Mechaniczny anioł, Mechaniczny książę, Mechaniczna księżniczka )




18)Mary Higgins Clark - Dziedziczka



19)Mary Higgins Clark - Gdy moja śliczna śpi


20)Mary Higgins Clark - Jesteś tylko moja


21)Mary Higgins Clark - Milczący świadek



22)Harlan Coben - Nie mów nikomu



23)Harlan Coben - Nieznajomy



24)Harlan Coben - W głębi lasu



25)Francis Cottam - Lokatorka



26)Jeffery Deaver - Kolekcjoner skór




27)Marlena de Blasi - Tamtego lata na Sycylii



28)Dorotea De Spirito - Anioł


29)Aleksander Dumas - Królowa Margot



30)Susan Ee - Angelfall


31)James Ellroy - Czarna dalia






32)Christine F. - My dzieci z dworca ZOO




33)Diana Gabaldon - Obca ( Obca, Uwięziona w bursztynie, Podróżniczka, Jesienne werble, Ognisty krzyż, Tchnienie śniegu i popiołu, Kość z kości, Spisane własną krwią )




34)Gabriel Garcia Marquess - Miłość w czasach zarazy




35)Gabriel Garcia Marquess - Sto lat samotności


36)Kerstin Gier - Trylogia czasu (Czerwień rubinu, Błękit szafiru, Zieleń szmaragdu)




37)Arhur Golden - Wyznania gejszy



38)Philip Gooden - Kod Szekspira(Śmiertelny sen, Kres królów, Śmierć nocy letniej)




39)Andrew M. Greeley - Grzechy kardynalskie





40)Anna Karpińska - Chorwacka przystań


41)Stephen King - Ręka mistrza


42)Stephen King - Miasteczko Salem


43)Stephen King - Zielona mila 


44)Chufo Llorentz - Morze Ognia. Władca Barcelony II ( Władca Barcelony tom 2)


45)Iny Lorentz - Nierządnica (Nierządnica, Kasztelanka, Testament nierządnicy, Fortele nierządnicy, Córka nierządnicy, Córy grzechu)



46)Agnieszka Lingas - Łoniewska - Bez przebaczenia


47)Agnieszka Lingas - Łoniewska - Jesteś moja, dzikusko


48)Agnieszka Lingas - Łoniewska - Piętno Midasa


49)Anna Łajkowska - Cienie na wrzosowisku





50)Cody McFadyen - Smoky Barrett (Maska śmierci, Dewiant)






51)Richelle Mead - Akademia wampirów ( Przysięga krwi,W mocy ducha, Ostatnie poświęcenie)



52)Federico Moccia - Mężczyzna, którego nie chciała pokochać


53)Federico Moccia - Trzy metry nad niebem ( Trzy metry nad niebem, Tylko ciebie chcę)




54)Richard Montanari - Różańcowe dziewczęta



55)Santa Montefiore - Morze utraconej miłości



56)Simon Montefiore - Saszeńka




57)Jojo Moyes - Zanim się pojawiłeś



58)Hilary Norman - Niebezpieczna zabawa




59)Hilary Norman - W ślepej uliczce




60)Brenda Novak- Last Stand (Zaufaj mi, Powstrzymaj mnie, Dopadnę Cię)




61)Lewis Perdue - Córka Boga


62)Jody Picoult - Głos serca



63)Jody Picoult - Karuzela uczuć



64)Jody Picoult - Krucha jak lód




65)Mario Puzo - Ojciec chrzestny




66)Mario Puzo - Omerta




67)J.A. Redmerski - Na krawędzi nigdy ( Na krawędzi nigdy, Na krawędzi zawsze)




68)Nina Reichter - Ostatnia spowiedź





69)Lucinda Riley - Dom orchidei


70)Nora Roberts -W ogrodzie ( Błękitna dalia, Czarna róża, Szkarłatna lilia






71)Nora Roberts - Znak siedmiu ( Bracia krwi, Magia i krew, Kamień pogan )





72)Nora Roberts - Rodzina O' Dwyer (Siły ciemności, Zaklęty w cień, Klątwa czarownicy)






73)Nora Roberts - Czarne wzgórza


74)Andromeda Romano-Lax - Hiszpański smyczek




75)Olga Rudnicka - Były sobie świnki trzy


76)Olga Rudnicka - Diabli nadali


77)Olga Rudnicka - Lilith



78)Olga Rudnicka - Natalii 5 ( Natalii 5, Drugi przekręt Natalii, Do trzech razy Natalie)




79)Jean Sasson - Córki księżniczki sułtany


80)Jean Sasson - Dziecko Estery





81)Jean Sasson - Łzy księżniczki



82)Jean Sasson - W kręgu księżniczki Sułtany



83)Lisa See - Czerwona księżniczka (Sieć rozkwitającego kwiatu, Interior,Kości smoka)





84)Lisa See - Dziewczęta z Szanghaju




85)Lisa See - Kwiat śniegu i sekretny wachlarz



86)Lisa See - Na złotej górze





87)Nicholas Sparks - Bezpieczna przystań



88)Nicholas Sparks - Jesienna miłość



89)Nicholas Sparks - Najdłuższa podróż



90)Nicholas Sparks - Szczęściarz




91) Ewa Stachniak - Ogród Afrodyty



92)Lew Tołstoj - Anna Karenina



93) Singrid Undset - Krystyna, córka Lavrasa







94) Oscar Wilde - Portret Doriana Graya


95)Barbara Wood - Córka Słońca




96) Barbara Wood - Klątwa Tęczowego Węża



97)Barbara Wood - Kochanek z zaświatów



98)Barbara Wood - Przeklnij ten dom



99)Barbara Wood - Ulica Rajskich dziewic



100)Justyna Wydra - Esesman i żydówka. Wojna i miłość



Jak widzicie na mojej liście znalazło się dużo serii. Licząc wszystkie książki, jeśli się nie pomyliłam, wyszło mi 137 książek.Całkiem sporo. Można zauważyć, że dominują moje ulubione gatunki: thriller, literatura obyczajowa, znalazło się też kilka horrorów. Dałam szansę też fantastyce, bo coraz bardziej przekonuję się do tego gatunku i do zestawienia weszło kilkanaście pozycji. A i to nie wszystko. Żeby przeczytać wszystko co się chce, nie starczyłoby życia.


A Wy? Potrafilibyście stworzyć taką listą? Znacie pozycje z mojej listy? Czytaliście coś może? Zapraszam do komentowania.

11 komentarzy:

  1. Świetny dobór literatury i w dużej części pokrywa się z tym, co sama mam w planach. Niektóre książki już czytałam, ale z pewnością chcę przeczytać większą liczbę książek Rudnickiej, Marqueza, Kinga, Cobena i Mary Higgins Clark, z którymi miałam już kiedyś styczność. "Piętno Midasa" będę czytać niedługo, ale bardzo chciałabym poznać "Love, Rosie" oraz "Zanim się pojawiłeś". Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Heheh, u mnie 100 książek to szczyt góry lodowej :D

    OdpowiedzUsuń
  3. "Wyznania gejszy" to jedna z moich ulubionych książek, lubię też Clare i Mead, a "Wojny czarownic" wspominam całkiem miło.
    Sama takiej listy nie potrafiłabym stworzyć - za dużo książek, które chcę przeczytać, zbyt często dochodzą nowe i byłoby trudno wybrać tę 100 najważniejszych.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja nie potrafiłabym stworzyć takiej listy, na swojej półce do przeczytania mam powyżej 1000 książek i nie potrafiłabym wybrać na przykład takich stu NAJ. Dlatego tym bardziej podziwiam, jeśli ktoś to umie :) Wiele z powyższych pozycji sama mam w planach :)


    www.zksiazkadolozka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Dla mnie stworzenie listy byłoby niezmiernym wysiłkiem - książki, które chce przeczytać lądują w specjalnym dokumencie tekstowym i jak robię zakupy, losuję. Bo nigdy nie mogę się zdecydować, co kupić... Widzę, że masz Kinga (bardzo lubię), ale muszę nadrobić wiele jego pozycji. Ojciec chrzestny - cudeńko, które musisz koniecznie przeczytać! Norę Roberts wciąż sobie obiecuję przeczytać i wciąż nie starcza mi czasu. Masz też na liście Dumasa, a czytałaś może "Hrabiego Monte Christo"? (wspniała książka!)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hrabia Monte Christo to jedna z moich ulubionych książek.

      Usuń
  6. Ojej, ile tego jest :) Ja nigdy nie robię żadnych planów/chciejek itp. Stawiam na czysty spontan. Co mnie zaciekawi, to od razu staram się to zdobyć.

    OdpowiedzUsuń
  7. bardzo ciekawa lista oczywiscie znalzlam cos co czytalam lub zamierzam rowneiz :) ale sa tez takie ktoryc hw zyciu nie tkne :P pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Czytałam tylko Love rosie, która nie zachwyciła mnie swoją forma, strasznie mi się ta książka dłużyła i w ogóle jej nie czułam. Zero akcji. Lecz wiem, że wielu osobom się podobała, więc mam nadzieję, że i Tobie się spodoba. ;) Oprócz tego czytałam Trzy metry nad niebem i Tylko Ciebie chcę. Te książki polecam, podobały mi się, duuużo cytatów, trochę denerwował mnie styl autora, ale dało się to przeżyć. Iii Czarne wzgórza najwspanialszej Nory Roberts. Skoro jest najwspanialsza, to wiadomka, że polecam. ;D Wiele książek mam u siebie na liście, tylko nie wiem kiedy nadejdzie ich czas... ale kiedyś na pewno. Też myślę o takim poście na bloga, tyle, że ja mam na swojej liście ponad 500 pozycji.. ;D

    OdpowiedzUsuń
  9. Czytalam kilka pozycji wyżej wymienionych, najbardziej zachwyciło mnie "Zanim się pojawiłeś". Pokochałam <3 cudowny wyciskacz łez :)
    obserwuję i zapraszam też do siebie, dopiero zaczynam i będzie mi milo jeśli zostawisz coś po sobie :) https://domowabiblioteczka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Fajne zestawienie, ja raczej siedzę w thrillerach i horrach, dlatego wszystkie trzy podane przez Ciebie książki Stephena Kinga czytałam. Swoją drogą, polecam też "Misery", którą parę dni temu recenzowałam. Spośród wszystkich tytułów najbardziej chciałabym przeczytać "Lilith" Rudnickiej, bo już jedną jej książkę czytałam ("Fartowny pech") i jestem ciekawa tej pisarki.

    Tu mnie znajdziesz: https://cienwiatru.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń

Drogi czytelniku, będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz po sobie jakiś ślad. To jest dla mnie ważne wiedzieć, czy podoba Ci się mój blog.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...