piątek, 4 grudnia 2015

Nowości wydawnicze - grudzień

Po intensywnych poszukiwaniach i szperaniu wyszukałam kilka pozycji, które według mnie są godne uwagi.


1. Dziewczyny, które zabiły Chloe - Alex Marwood

Letni poranek 1986 roku. Dwie jedenastolatki spotykają się tego dnia po raz pierwszy w życiu. Wieczorem obie zostają oskarżone o morderstwo.

Ponad dwadzieścia lat później, dziennikarka Kirsty Lindsay pracuje nad reportażem na temat seryjnego mordercy, grasującego w nadmorskim kurorcie. W trakcie zbierania materiałów spotyka przypadkiem sprzątaczkę Amber Gordon.

Kirsty i Amber spotykają się po raz pierwszy od tego strasznego dnia, który odmienił na zawsze ich losy. Są gotowe zrobić wszystko, by nie odkryto ich dawnej tożsamości, nie zrujnowano im życia; za wszelką cenę chcą chronić swoje rodziny. Jednak przeszłość postanawia się o nie upomnieć... Kobiety będą musiały zmierzyć się z dawnym koszmarem i dokonać trudnych wyborów.

Premiera: 11.12.2015


2. Sezam tajemnic - Jadwiga Bryczkowska

Jeśli jest się wdową samotnie wychowującą nastoletnie bliźnięta, nieoczekiwany, a przy tym... hm, solidny, spadek, może naprawdę wywrócić życie do góry nogami. Zwłaszcza, gdy w odziedziczonym domu znajduje się tajemniczy sezam, na którego zawartość czyhają niebezpieczni złoczyńcy, niewahający się ani przed zabójstwem, ani porwaniem. Korzenie dramatycznych wydarzeń sięgają II wojny światowej, a wśród ich współczesnych bohaterów są m.in. bardzo mądry pies, odnaleziona po latach siostra i pewien nadinspektor policji o urzekających oczach, który...

Premiera: 05.12.2015


 

3. Sekret w ich oczach - Eduardo Sacheri

Powieść sensacyjno-psychologiczna, na której motywach oparto nagrodzony Oscarem film argentyński „Sekret jej oczu” oraz jego hollywoodzki remake „Sekret w ich oczach” z Julią Roberts, Nicole Kidman i Chiwetelem Ejioforem w rolach głównych.



Emerytowany urzędnik sądowy Benjamín Chaparro postanawia opisać sprawę sprzed lat, która zaczęła się od morderstwa i gwałtu na młodej kobiecie. Choć sprawca został schwytany i osądzony, niecodzienne okoliczności sprawiły, że jednak sprawiedliwości nie stało się zadość. A w takiej sytuacji łatwo o samozwańczego sędziego. Tylko Chaparro wie, jak potoczyły się losy zamieszanych w tę historię osób, i teraz postanawia odsłonić prawdę. Ale jest jeszcze inna prawda, która go dręczy i którą boi się ujawnić. Że od lat kocha pewną kobietę...

Premiera:  16.12.2015


4. Spowiedź - Tomasz Mackiewicz

 Olga Wagner – redaktor jednego z warszawskich wydawnictw – dostaje poruszający tekst, który jak się okazuje, nawiązuje do dramatu, jaki rozegrał się w jej rodzinnym miasteczku Ogrody. Poruszona samobójstwem swojej dawnej koleżanki i zabójstwem jej matki postanawia na własną rękę wyjaśnić tajemnicę ich śmierci. Nie wierzy w ustaloną przez policję wersję wydarzeń i przenosi się na jakiś czas do Ogrodów, by zbadać okoliczności sprawy. Z każdym dniem przekonuje się, że oba zgony mają związek z wydarzeniami z czasów wojny i okresu zrywu solidarnościowego. Żmudne docieranie do prawdy pozwala jej zgłębić mroczną przeszłość tego sielskiego miasteczka – przeszłość, która wciąż odciska na wszystkich swoje piętno i decyduje o losach kilku pokoleń mieszkańców Ogrodów.

Premiera: 09.12.2015

5. Mimo wszystko - Monika Sawicka


 Miłość potrafi głęboko zranić i zniknąć na zawsze. Jak żyć w świecie bez miłości? Schować się przed ludźmi? Przestać jeść i pić? Nie dbać o siebie? W kim szukać oparcia, gdy miłość przestaje być najważniejsza?

Ukochany Natalii wypowiada pod jej adresem wiele gorzkich słów. Chce „przerwy”, która pozwoli mu zobaczyć, czy ich związek ma szansę przetrwać. Przez kolejnych dziesięć dni nie mają się ze sobą kontaktować. Tymczasem Natalia wyjeżdża w Tatry ze swoją przyjaciółką. Spotkani tam ludzie zmienią dotychczasowe życie kobiet nie do poznania.

„Mimo wszystko” pokazuje, że człowiek jest w stanie znieść więcej, niż mu się wydaje. Że dzięki wsparciu przyjaciół może pokonać wszystkie przeszkody, nawet te, które wydają się nie do pokonania. Historia dwóch przyjaciółek wzrusza i bawi do łez, skłania do refleksji, daje nadzieję na lepsze jutro i pozwala dostrzec, to co w życiu jest najważniejsze.

Premiera: 20.12.2015


6.  Dary życia - Martha Woodroof

 Tom Putnam dzieli życie między podrzędną uczelnię w Charlottesville, gdzie wykłada literaturę angielską, oraz dom, w którym mieszka z Marjory, żoną wymagającą nieustannej uwagi i opieki po tym, jak przeszła załamanie nerwowe. Studenci zdają się nie podzielać entuzjazmu Toma wobec dzieł Szekspira, a jego małżeństwo od dawna opiera się nie na miłości, lecz na poczuciu obowiązku i odpowiedzialności. Pewnego dnia w miasteczku pojawia się Rose Callahan – urocza studentka literatury. Putnam zaczyna wierzyć, że znajomość z Rose przyniesie długo oczekiwane zmiany. Nie zdaje sobie jednak sprawy, że ktoś może namieszać w jego życiu dużo bardziej – a tym kimś okaże się kilkuletni Henry, niespodziewany owoc przelotnego romansu Toma...

Przepełniona ciepłem i pełna wzruszeń, ale też przezabawna książka – idealna propozycja na zimowe wieczory.

Premiera: 02.12.2015


7. Szukając szczęścia - Aneta Krasińska

  W momencie gdy u malutkiej Dagusi zdiagnozowano zespół Pierre’a Robina, cały szczęśliwy świat Malwiny runął. Młoda niepracująca matka – opuszczona przez męża, samotnie wychowująca niepełnosprawną córkę – stara się jednak iść przez życie z podniesioną głową, ciesząc się z każdego dnia i kolejnych nowych umiejętności córki, w duchu licząc na uśmiech losu.

Malwina codziennie na nowo odbudowuje w sobie chęć do życia i walki o lepsze jutro dla siebie i swojego dziecka, które przez wielu, w tym również przez własnego ojca, zostało odtrącone, a tym samym pozbawione miłości, troski i wsparcia, którego ze względu na swój stan zdrowia szczególnie potrzebuje.



8. We mgle - Linn Ullmann

  Ponura historia domu zamieszkanego przez wściekłych rodziców, samotne dzieci i tajemnice, od zwykłych aż po katastrofalne w skutkach.

Siri i Jon kochają się, ale ich małżeństwo jest trudne, bolesne i pełne niepokojących sekretów. Do tego dochodzą napięte stosunki ze starszą córką, która nie może odnaleźć się w rodzinnej konstelacji. Zatrudnienie Milli jako niani miało odciążyć małżonków, jednak pojawienie się młodej opiekunki wprowadza w niespokojną atmosferę domu dodatkowe rozdrażnienie. Pewnej lipcowej nocy dziewczyna znika. Po kilku latach jej ciało zostaje odnalezione i zidentyfikowane, a mieszkańców ponurej rezydencji dopada poczucie winy. Ciężar z przeszłości sprawi, że w rodzinnej układance nic nie będzie proste i klarowne.




 9. Dwie miłości - Sandi Lynn

„Nazywam się Delilah Graham i muzyka jest moim życiem. Przeprowadziłam się z Chicago, aby zamieszkać w miejscu, które uważałam za centrum wszechświata: Nowym Jorku. Miałam dwadzieścia trzy lata i wychowując dwóch braci i siostrę, była najwyższa pora, aby zacząć własne życie. W ciągu dnia pracowałam jako kelnerka w obskurnej restauracji, nocami grałam w małych klubach i na ulicach Nowego Jorku. Do chwili gdy mężczyzna ze swoją córką nie przekroczyli progu restauracji i moje życie zmieniło się na zawsze. Zatrudnił mnie jako opiekunkę do córki, ale wydaje mi się, oczekuje ode mnie czegoś więcej.

Nazywam się Olivier Wyatt i pierwszy milion zarobiłem, kiedy miałem dwadzieścia lat. Moje życie stało się dość skomplikowane, odkąd moja pięcioletnia córka, Sophie, trafiła pod moją opiekę po śmierci jej matki. Szybko rozprawiała się z kolejnymi opiekunkami, do czasu gdy podczas obiadu w restauracji nawiązała niezwykłą więź z piękną kelnerką. Delilah była dokładnie tym, kogo potrzebowała Sophie. Mój brat, Liam, stwierdził, że to ja jej potrzebowałem. Jestem tylko mężczyzną ze skamieniałym sercem, przez dziewczynę, którą kochałem przed laty. Pożądanie to potężne uczucie; na tyle silne, że próba wyparcia się go, tylko je wzmacnia. Teraz, gdy poznałem Delilah, zasady zostaną złamane i granice przekroczone”.


Premiera: 08.12.2015



10. Kwartet przyjemności. Zima - Vina Jackson


Gdy sztuka jest miłością, a miłość sztuką...

Taniec był namiętnością młodziutkiej Giselle. Lecz nie zdołała spełnić marzeń i nie została primabaleriną. Ze złamanym sercem odchodzi ze szkoły baletowej i zatrudnia się w paryskiej kwiaciarni.

Pewnego dnia zjawia się nowy klient - tajemniczy malarz o magnetycznym spojrzeniu. Szuka modelki, a Giselle zgadza się pozować mu do aktów.

Tak rozpoczyna się namiętny, burzliwy związek muzy i mistrza, wypełniony sztuką, miłością i mrocznym pożądaniem.

Premiera: 11.12.2015








1 komentarz:

  1. Książki pożeram namiętnie, Twoje zestawienie bardzo mnie więc zaintrygowało. Nie ukrywam jednak, że mój ulubiony dom wydawniczy wydał ostatnio tak wiele intrygujących pozycji, że to nimi muszę zająć się w pierwszej kolejności.:)

    OdpowiedzUsuń

Drogi czytelniku, będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz po sobie jakiś ślad. To jest dla mnie ważne wiedzieć, czy podoba Ci się mój blog.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...