środa, 24 lutego 2016

Cygańska miłość - Edward Grafo Głowacki

Książkę, a raczej książeczkę zważywszy na jej małą objętość wypatrzyłam w bibliotece. Stała sobie samotnie, a że miałam ochotę na coś nieskomplikowanego i lekkiego to coś takiego otrzymałam. 

Jest to pierwsza  pozycja, która wyszła spod pióra polskiego Roma. Oparta jest na realiach cygańskiego życia. 

Książka opowiada historię miłości młodych Cyganów żyjących w taborze: Gracji i Korela. Młodzi pałają do siebie uczuciem, ale dziewczyna początkowo trzyma na dystans chłopaka, chociaż tak naprawdę kocha. Potem żałuje swojej decyzji kiedy zostaje porwana przez nowo przybyłego do taboru Minka. Na szczęście chłopakowi nie udaje się jej zdobyć, ale nie postanawia nie dać za wygraną. Czy miłość Korela i Gracji przetrwa? Czy Miniek spełni swój zamiar? Tego można dowiedzieć się z kart książki. 

Opowieść jest napisana w sposób lekki i czyta się naprawdę szybko. Oprócz wątku miłosnego przedstawia także życie Cyganów w Polsce w czasach PRL-u. Romowie zawsze kojarzą nam się ze śpiewem i muzyką, a książka pokazuje realia ich życia, które było dość ciężkie. Wędrowali szukając swojego miejsca. Smutne jest także to, że Cyganom można było przypisać przestępstwa, których nie popełnili i nie mieli się jak bronić. Traktowano ich jako kogoś gorszego. Nawet wizyty w więzieniach mieli krótsze niż inni więźniowie. 

Książka to znakomita pozycja kiedy ktoś ma ochotę na lekką, krótką historyjkę na jeden wieczór. 


Edward Grafo Głowacki
Cygańska miłość
Wydawnictwo Łódzkie 1995
Liczba stron: 168


Moja ocena: 7/10


Książka bierze udział w wyzwaniach:
Gra w kolory II (czarny)
Pod hasłem (Medium Rare)
ABC Czytania (wariant 1 - literka C)

2 komentarze:

  1. fajna pozycja :) zapiszę to sobie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie dość, że wypatrzyłaś na półce książkę pasującą do trzech wyzwań, to jeszcze okazała się całkiem ciekawą pozycją.
    Właśnie za to tak bardzo lubię wyzwania - pozwalają nam trafić na naprawdę interesujące książki, które nierzadko zalegają zapomniane na naszych regałach.

    OdpowiedzUsuń

Drogi czytelniku, będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz po sobie jakiś ślad. To jest dla mnie ważne wiedzieć, czy podoba Ci się mój blog.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...