wtorek, 31 maja 2016

Koniec i początek - Nora Roberts

W tym roku wzięłam sobie za cel: czytanie książek Nory Roberts, jednej z moich ulubionych autorek. Jak do tej pory nigdy się nie zawiodłam na jej książkach. Ta pozycja może nie była najlepsza, bo napisana w 1984, więc na początku kariery pisarki, ale do przetrawienia.

Olivia Carmichael jest dziennikarką lokalnej telewizji. Uchodzi za osobę perfekcyjną, nie ulegającą emocjom, ale tak naprawdę pod tą maską skrywa się wrażliwa kobieta, boleśnie doświadczona przez życie. Nie chce się angażować w nowy związek i wiedze spokojne życie, dopóki w jej życie nie wkracza popularny reporter T.C. Thorpe. Olivia nie przepada za mężczyzną, bo od początku wchodzi jej w paradę. Mężczyzna odkąd poznał Olivię, zdrobniale nazywaną Liv postanawia sobie, że zdobędzie ją i nie kryje tego przed nią. Ona się broni przed jego zalotami. Czy w końcu ulegnie? A może Thorpe będzie musiał się obejść smakiem? 

Jeszcze nigdy nie zawiodłam się na powieściach tej autorki, która jest jedną z moich ulubionych. Ta książka może nie jest zbyt wybitną powieścią, ale czytało mi się bardzo dobrze. Powieść została napisana na początku kariery Nory Roberts, więc nie każdemu może się podobać. Czytałam opinie, że jest to jedna z najgorszych książek. Ja jednak tego nie odczułam. Bardzo mi się podobał jej lekki i zabawny styl. Przekomarzania głównych bohaterów wprawiły mnie w dobry humor i nastrój. Nieraz się uśmiałam, a o to chodzi, żeby się dobrze bawić. Nie zabraknie w powieści także momentów cierpienia i tragicznych momentów. Olivia ma za sobą tragiczną i bolesną przeszłość. To zostawiło w jej psychice ślad, że bała się zaufać Thorpe'owi. Co się zdarzyło w jej życiu? Tego już nie zdradzę... Jeżeli ktoś jest ciekaw to powinien przeczytać tą książkę. Pozycja należy do typowych romansów. Wolę jednak powieści Nory Roberts z wątkami kryminalnymi, ale takie też chętnie czytam. Może tej książce dużo brakuje do stylu, jakim obecnie pisze autorka, ale powinna się spodobać fanom typowych romansów i lekkich czytadełek. 


Moja ocena: 7/10

Nora Roberts
Koniec i początek
Wydawnictwo Amber 1997
Liczba stron: 128

Książka bierze udział w wyzwaniach: 
Pod hasłem
Cztery pory roku

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drogi czytelniku, będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz po sobie jakiś ślad. To jest dla mnie ważne wiedzieć, czy podoba Ci się mój blog.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...