wtorek, 15 marca 2016

Zbliżenia - Janusz Leon Wiśniewski

Miałam ochotę na coś refleksyjnego i ta książka właśnie taka jest.

Zbiór opowiadań Janusza Leona Wiśniewskiego zmusza do refleksji, zastanowienie się nad życiem. Opowiadania są króciutkie, ale czytałam je z zapartym tchem. O czym są? O miłości, tęsknocie, o tym, że każdy chce kochać i być kochany. Autor stworzył doskonałe portrety psychologiczne. Niby opowiadania są króciutkie, ale skłaniają do refleksji nad tym co jest w życiu ważne.  

Mimo, że raczej nie nastrajają optymistyczne i są raczej smutne i melancholijne warto na nie poświęcić swój czas. Zastanawiając się nad tym które mi się najbardziej podobało, to mam pewien problem, bo nie umiem wybrać. Każde było inne, niosło ze sobą inne przesłanie. Zadziwiające jak w tak  krótkim opowiadaniu można przekazać tyle mądrości życiowych. Polecam dla wielbicieli autora. 


Moja ocena: 7/10


Janusz Leon Wiśniewski
Zbliżenia
Wydawnictwo Literackie 2010
Liczba stron 120


Książka bierze udział w wyzwaniach:
ABC Czytania ( wariant 1 - literka Z)
Pod hasłem (spacyjkowe schodki)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drogi czytelniku, będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz po sobie jakiś ślad. To jest dla mnie ważne wiedzieć, czy podoba Ci się mój blog.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...